Kerkplein in winterse sferen 1978

Kerkplein in winterse sferen 1978Het kerkplein in winterse sferen. Voorlopig is de winter nog ver weg. Dat was in 1978 wel anders. Meters sneeuw. Zelfs de weg van Vasse naar Ootmarsum was onbegaanbaar door stuifsneeuw. Ter hoogte van “het akkerbuske“ zat de “Nutter Esch” helemaal dicht.

Deze foto is gemaakt door de bekende, en nu al jaren in Ierland woonachtige, Ootmarsumse fotograaf Herman Haarhuis. Herman en zijn vrouw Frieda hadden hun zaak aan de Schiltstraat. Studio Square genaamd. Later werd het Galerie Haerhuys.

De ansichtkaart werd exclusief verkocht door Elly Reinders van sigarenmagazijn “`t Schild”.
Elly had tot 2002 een tabaks- en boekhandel, waar op dit gebied alles te koop was. Het was terecht een van de bekendste winkels van de stad.

Op de foto is het voormalige stadhuis te zien. Op het oudste deel is het “käske“ duidelijk zichtbaar. Hier werd links het nieuws en aankondigingen van de gemeente Ootmarsum bekend gemaakt. En de rechterkant was het domein van voetbalvereniging KOSC. Hier hingen de opstellingen van de diverse elftallen. Ook verzamelden de elftallen voor het vertrek naar de uitwedstrijden zich op deze plek. Het heeft hier van 1965 tot 2003 gehangen.

• Geplaatst in Dinkelland Visie 2012, week 3.
  • Mocht u aanvullingen op bovenstaande beschrijving weten of foutieve informatie herkennen, stuur ons dan de juiste info via dit speciale formulier.
Kerkplein in winterse sferen 1978