Molenhuisje bijna klaar

Molenhuisje bijna klaar: CommandeurskamerMolenhuisje bijna klaar…. De restauratie van het Molenhuisje nadert haar voltooiing. Voor onder meer ras-Siepel Rob Meijer is dit gebouw een paradepaardje. Eigenlijk is het Molenhuisje het enige historische overblijfsel van de vroegere Commanderie. Om dat nog meer cachet te geven, heeft Meijer in overleg met de Commandeurskamerstichting Openluchtmuseum Ootmarsum en het bestuur van de vereniging Heemkunde de (vergader)kamer ingericht en omgedoopt tot Commandeurskamer.

CommandeurskamerDe benedenverdieping is in gemeenschappelijk gebruik en de voormalige woonkamer van het woonhuis is omgedoopt tot Commandeurskamer” vertelt Rob Meijer. “In deze Commandeurskamer is het raadsmeubilair van de voormalige gemeente Ootmarsum met onder meer de burgemeestersstoel geplaatst. Aan de wanden zijn schilderijen te vinden, die de historie van de Commanderie en het Huis Ootmarsum weergeven“.

Heemkunde bijeenkomsten

Er wordt nu nog hard gewerkt door een aantal leden van onze vereniging, opdat het Molenhuisje snel weer gebruikt kan worden voor onze bijeenkomsten. Dus zal ook zal de bibliotheek weer toegankelijk zijn.

Wilt u meer lezen, lees dan het hele verhaal hier in In & om Ootmarsum.

G.Meijer: watermolen bij complex van de Commanderie
Schilderij van G. Meijer (1816-1875): watermolen bij complex van de Commanderie
Molenhuisje bijna klaar